رنگ نور بخش مهمی از نورپردازی عکاسی است ، اما بیشتر عکاسان هنگام استفاده از فلاش به آن توجه زیادی نمی کنند. هر منبع نور رنگ خاص خود را به آن می دهد ، به همین دلیل دوربین شما دارای تنظیمات تعادل رنگ سفید است. هنگامی که تراز سفیدی مناسب را برای رنگ نوری که عکاسی می کنید انتخاب کنید ، رنگ در معرض نور خنثی و صحیح به نظر می رسد. در شرایط روشنایی مختلط ، جایی که چندین رنگ نور دارید ، نوری که شما برای آن تعادل دارید ، خنثی خواهد بود ، در حالی که نور دیگر خنثی خواهد شد یا خیلی گرم ، خیلی سرد ، خیلی سبز و غیره. در بیشتر موارد ، شما یکی را خواهید داشت منبع و رنگ اصلی نور و اگر می خواهید رنگ تصویر خود را خنثی نگه دارید ، برای مطابقت با آن باید رنگ فلاش خود را تغییر دهید. اینجاست که ژل های رنگی وارد می شوند.
دانستن نحوه مطابقت با نور فلاش خود را با نور محیط در شات خود ، همچنین امکان تغییر رنگ چراغهای شما را ایجاد می کند تا تضاد رنگی بین دو منبع نور ایجاد شود ، اما ابتدا یاد بگیرید که با رنگ نور مطابقت داشته و سپس با ایجاد آزمایش تضاد با رنگ. بنابراین اگر در اواسط روز عکسی ، در آفتاب کامل عکاسی کردید و تعادل رنگ سفید خود را بر روی نور روز قرار دادید و یک فلاش را به تصویر اضافه کردید ، در نهایت با رنگ کاملاً مطابقت خواهید یافت. این نقطه شروع شماست. خورشید کامل یک منبع نور کمی آبی است و همینطور فلاش شما. هر دو در مقیاس در 5500 K می نشینند. رنگ نور روز پوشیده از رنگ آبی است (آبی روشن تر از نور روز). فلاش من رنگ نور روز خواهد بود که فقط کمی آبی است. آنها را در حدود 1000 کلوین جدا از مقیاس ببینید. اگر مدل را با فلاش (5500 K) و تعادل رنگ سفید برای فلاش روشن کنم ، مدل من خنثی خواهد بود ، اما پس زمینه ، که توسط نور خنک کننده خورشید پوشیده از نور (6500 K) روشن می شود ، در عکس آبی رنگ تر ظاهر می شود.هر ژل می تواند توان مصرفی فلاش را 1/3 تا 1 توقف کامل کاهش دهد. قطع برق به راحتی در لبه هر ژل اصلاحی Profoto نوشته شده است.
درباره این سایت